středa 22. března 2017

Moje pumpy a ventily

Dnešní diagnostické zprávy od mých servisáků na téma: moje alter ego. Nejdříve auto. Vypíná se za jízdy, nebo cuká, po pár dnech bez provozu je potřeba ho po startu natůrovat do vysokých otáček, jinak chcípne. Jízda může být nebezpečná. Prostě obroušená palivová pumpa nedokáže vyrobit už dostatečný přetlak a ventily na rozvodném potrubí asi taky už nedrží to co mají. Pumpa, jejíž drahou výměnu furt odkládám, holt musí u třináctiletého čtvrt milion kilometrového autíčka nastat. Pak večer mail od fyzika z USA o laserovém izotopovém spektroskopu. Můj osmiletý miláček, jenž má už taky hodně naběháno, má ojetý tlakový ventil po čtvrtmilionu sepnutí a asi neudrží proud vzduchu vysávaný též do pumpy, zde naopak vakuové, podtlakové, možná jsou otlačené i membrány v pumpě. Zde naštěstí výměna bude relativně levná, ne z mé kapsy a dokážu ji sám. Co je to za zprávy? Starat se o své pumpy a ventily? Teda o srdce, chlopně a to, co pohání do řečiště, svou krev, teda svůj rod, předávání života od předků k potomkům? Nebo co mi tím Vesmíre chceš říct? Jsem vědomý, ale hádanky od Tebe jsou čímdál složitější. Nebýt bez výkonu, ošoupaný, neskrblit a investovat do života?

Žádné komentáře:

Okomentovat