neděle 25. prosince 2016

Účtenkový Spasitel

Letošní vánoce jsem se pokusil vzhledem k rodinné situaci víceméně vytěsnit. Dohodl jsem se jen s tátou na štědrovečerní večeři. Nějaká nekaprovitá ryba a kaše. To zvládnu v pohodě. Nicméně navštívit jeden z chrámů spotřeby se mi tak nějak přičilo a věnoval jsem se spíš stavu duše než těla. Došlo však na lámání chleba a skorem bych řekl, že nebylo příslovečné. Plán byl tak nějak v podvečer Štědrého dne nakoupit něco sucharů a mraženou rybu v Kauflandu a nějak se s tím popasovat. Ještě že je facebook, něco mě táhlo před odjezdem s kamarádovýma přestěhovanýma krabicema to ještě rychle proletět a narazil jsem na informaci, že dle nového zákona se krámy dnes zavírají už v poledne a na tři dny dopředu. To jsem zjistil v 10:10. Podařilo se mi nastartovat auto, naložit krabice a hurá do Podbaby. Parkoviště téměř plné, v krámě jak v úle. Beru jen na ostrohu ležící pomela a pádím do mely za rybou, do druhé ruky olivový olej, který mi po roce došel. Arabové už vylejvaj vodu s posledními kousky ledu od čerstvých ryb. Tak do mražáku, tam lososa ještě maj. A taky něco chleba, přežít tenhleten zákonem stanovený Armageddon. Chleba, sýrů, jogurtů překvapivě plné regály. Do toho tlampač na přecpaný obchod co pět minut se zvyšující se urgencí v hlase melduje vzkaz velkého bratra, že se zavírá už v 11:30, protože žádná účtenka nesmí být vydána po 12:00. Překročení se rovná popravě komandem EET velitele, který dnes nosí svetr se sobem a svým poddaným říká čau. O změně zákona se dověděli i vietnamci a tak s Petrou Janů stojíme ve frontě na zaplacení, zatímco oni ládují po paletách nákupní vozíky. Jak to tak v Česku bývá, zákon není pro všechny. Je v něm i výjimka na výjimečný stav. Já bych se nebál ji dnes použít. Tak vítejte ve vánocích, kde na regálech osychá chleba a kysnou jogurty pro ty, kteří netuší, že právě zavíráme bránu pro klid a mír a vymoženosti odborových vůdců, kterým se narodil účtenkový spasitel.

Žádné komentáře:

Okomentovat